Temelj Umjetničke galerije Dubrovnik nacionalna je umjetnost s kraja 19. stoljeća, dakle početak hrvatske moderne. No, njezin je interes i sve ono što se događalo nakon toga, naročito suvremeni trenutak hrvatske i svjetske umjetnosti. Stoga je sve te sadržaje potrebno uskladiti, stvoriti interakciju između prošlosti i sadašnjosti, te lokalnih, nacionalnih i internacionalnih prostora. Potrebno je, nadalje, ekshumirati slabije poznate opuse iz prošlosti, obraditi nedovoljno znane aspekte modernih klasika i njihovog djela, predstaviti i katalizirati rad talentiranih mladih umjetnika koji žive ili potiču iz Dubrovnika i regije. I, što je najvažnije, treba omogućiti kreativni susret ove sredine s djelom svjetski važnih umjetnika.
Imajući u vidu zatečene zadatosti takva se koncepcija nameće kao prirodna. Naše je nastojanje, ma koji sadržaji (osobnosti, epohe, stilovi, mediji ..) bili u pitanju, zadržati visoku kvalitativnu razinu umjetničkog materijala i njegova predstavljanja. Umjetnička galerija Dubrovnik kao muzej moderne i suvremene umjetnosti, jednostavno mora biti ogledno mjesto art-prezentacije, model i parametar vrijednosti.
Upravo takve težnje dovele su do ideje suradnje sa svjetski važnim kustosima koji će svojim znanjem, utjecajem i angažmanom omogućiti da svijet dođe u Dubrovnik i da Dubrovnik ode u svijet. Naravno da Dubrovnik ni dosad na planu likovnosti nije bio tabula rasa, ali sada bi stvar trebalo postaviti koncepcijski vrlo čvrsto, odnosno tako da se postigne jasno profilirana, dugotrajna i oplođujuća aktivnost s tendencijom rasta, jačanja i razvoja.
Tako je tokom 2002. i 2003. godine uspostavljena suradnja s Catherine David - uglednom svjetskom povjesničarkom umjetnosti, ravnateljicom kasselske Dokumente X te ravnateljicom rotterdamskog muzeja Witte de With - ostvaren projekt i završna izložba Dubrovnik - ovdje i drugdje/ Dubrovnik - ici et allieurs.
Isto tako, u ljeto 2002. postavljena je međunarodna izložba Opažanje/Perception, ostvarena u suradnji s francuskim galeristom Jean de Breyneom.
Godine 2003. ostvarena je velika izložba Svjetlina/Brightness radova iz zbirke suvremene umjetnosti Thyssen Bornemisza. Izložba je predstavila radove najvažnijih umjetnika današnjice.
U tom nizu, u ljeto 2004. postavljena je retrospektiva međunarodno afirmiranog umjetnika Brace Dimitrijevića a 2006. izložba belgijskog umjetnika Jana Fabrea.
U suradnji s Kunstmuseum Mülheim an der Ruhr in der Alten Post i švicarskim privatnim kolekcionarima, u ljeto 2008. godine postavljena je izložba grafika Pabla Picassa.
U 2009. godini priređene su čak dvije međunarodne izložbe: Jan Fabre-Le temps emprunté / Posuđeno vrijeme i, u suradnji sa Zbirkom grafika i crteža ETH iz Züricha, Američka grafika od 1960. do danas. U suradnji s Kunsthausom Zürich/Fondacijom Giacometti, 2010. godine ostvarena je izložba skulptura, slika, grafika i crteža Alberta Giacomettija pod nazivom Alberto Giacometti-Kipar duše XX. stoljeća.
Izložbu jednog od najpriznatijih suvremenih fotografa, Stevea McCurryja, dobitnika brojnih prestižnih nagrada, planetarno poznatog po sugestivnom portretu Djevojke iz Afganistana Umjetnička galerija Dubrovnik organizirala je u 2012. godini.
U sljedećoj, 2013. godini, Umjetnička galerija Dubrovnik organizirala je čak tri značajna međunarodna izložbena projekta, projekt Álvaro Siza “Viagem sem programa” bio je prateći događaj na 13. izložbi arhitekture – la Bienale di Venezia, 2012. godine, a izložba u Dubrovniku bila je obogaćena crtežima koje je Siza napravio tijekom suradnje s časopisom Oris u Zagrebu i Portu.
Potom, autorska izložba američkog fotografa Roberta Farbera koja je predstavljala odabir djela nastalih od kraja šezdesetih godina prošlog stoljeća do danas te izložba uglednog svjetskog fotografa Petera Knappa ostvarena u suradnji s Galerijom Futura iz Zagreba.
U 2015. godini, na međunarodnoj izložbi Suvremena japanska grafika posjetitelji su imali priliku vidjeti odabir čak 32 naistaknutija predstavnika japanske suvremene grafike, a ovakav odabir i u ovakvom obimu rijetko je viđeni projekt u Europi. Većina izlagača članovi su glasovitog JPA, Japan Print Association – Japanskog grafičkog udruženja, a nekolicina su nezavisni članovi moderne japanske grafike.
Francis Bacon, jedan od najistaknutijih umjetnika modernog i suvremenog europskog slikarstva, prvi je put velikom izložbom crteža pastelom, olovkom i kolažima iz zbirke Ravarino predstavljen hrvatskoj javnosti upravo u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik i to u 2016. godini.
U 2018. godini muzej je ostvario čak dva velika međunarodna projekta, u ljetnom periodu izložbu Oceani. Pogled na svijet kroz dijalektiku plime i oseke koja je osim u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik bila smještena i u Franjevačkom samostanu Lopud, a organizirana od strane TBA21-Academy i Umjetničke galerije Dubrovnik. Oceani je rad organizacije Thyssen-Bornemisza Art Contemporary (TBA21)– Academy koju su 2011. utemeljili Francesca von Habsburg i Markus Reymann kao platformu za kulturno stvaralaštvo, bez fiksnog lokaliteta. Izložba je prvi put bila postavljena 2017. u Europi u bečkom muzeju umjetnosti TBA21–Augarten.
U zimskom periodu iste godine organizirana je i izložba Ahmeta Ertuğa, jednog od najcjenjenijih suvremenih fotografa pod nazivom „Točka iščeznuća“, a za ovu je izložbu, kojom se umjetnik po prvi put predstavio hrvatskoj publici, izabrano 20 fotografija velikih formata reprezentativnih interijera građevina snimljenih u Italiji i Dubrovniku.
Sve ove manifestacije u sebi sadrže i nacrt budućeg djelovanja Umjetničke galerije Dubrovnik kao važnog punkta re-metropolizacije grada Dubrovnika, njegove promocije u umjetničko središte koje nadilazi lokalne granice. Svojom poviješću, kapacitetima, jedinstvenom strukturom i ljepotom, statusom svjetske - ne samo turističke - destinacije, Dubrovnik to jednostavno - zahtjeva.